Újabb három évre szóló pályázatot nyert meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara – NAK francia és belga szakmai szervezetekkel együttműködve, így 2021-től folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, valamint a jó minőségű, hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében.
Az Európai Friss Kalandok, a NAK hosszútávú edukációs kampánya azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásokon változtasson. Az uniós országok közül ugyanis hazánkban az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett átlagosan 260 grammot fogyasztunk.
Az elmúlt három év eredményeként minden harmadik magyar ember találkozott már Fruttival és Veggivel, a 8-14 évesek körében pedig – akik kifejezetten kevés zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztanak – 30% feletti az ismertségük. A zöldség-gyümölcs kabala testvérpár az elmúlt időszakban az egész országot bejárta: 35 ezer kilométert utazott, és 45 roadshow helyszínen, valamint 100 nagyáruházi helyszínen várta a családokat, a gyermekeket. A kitelepülések alkalmával 4 kamionnyi zöldséget és gyümölcsöt (7750 kg) kóstolhattak meg az érdeklődök.
Az Európa Friss Kalandok nagykövetei minden évben olyan hiteles személyiségek voltak, akik szakmájukban és magánéletükben is azonosulni tudtak a kampány célkitűzéseivel – többek között Vincze Ottó és Görbicz Anita, Wolf András vagy éppen Marton Adrienn, akik személyes tapasztalataikkal, ötletekkel, receptekkel segítették a szülőket, nagyszülőket abban, hogy hogyan építhetnék be a zöldségeket és a gyümölcsöket a család mindennapi étkezéseibe.
A gyerekek számára készült 24 részes animációs sorozatot a legnagyobb hazai mesecsatornák sugározták, így 355 ezer 4-14 év közötti gyermek ismerte meg izgalmas kalandokon keresztül Vegapolisban a zöldségek és gyümölcsök ,,szupererejét”. Az Európai Friss Kalandok program az online térben is aktív: honlapján és közösségi médiaoldalain hasznos információkat, érdekes videótartalmakat, aktualitásokat és játékokat találhatnak a látogatók. A program Facebook-oldala eddig közel 4 millió embert ért el.
– Iskolai osztályok is megkerestek bennünket, és kértek a program foglalkoztatófüzetéből, hogy különleges természetismeret óra keretében oldják meg a játékos feladatokat, fedezzék fel a zöldségeket, gyümölcsöket – mondta el Győrffy Balázs, a NAK elnöke. Hangsúlyozta továbbá, hogy az Európai Friss Kalandok célja volt az is, hogy ösztönözze a keresletet a jó minőségű hazai zöldségek és gyümölcsök iránt, amiben szintén sikerült előre lépni.
2020.12.13.